Hivatalos blogjában kommentálta a cég a Motorola márka megszűnésének, rebrendjének hírét.
Hónapok óta foglalkoztatja a Motorola mobiltelefon híveket az a hír, hogy megszűnik kedvenc telefon márkájuk. A korábbi hírek szerint egy marketing kampány keretein belül a Lenovo cég visszavonultatja a márkát és ezentúl csak a Lenovo és a Moto márkanevek szerepelnek majd a reklámokban.
A Motorola blogjában megjelent üzenetben a cégvezetés jelentősen árnyalja a képet. A hivatalos állásfoglalás szerint nem szűnik meg a Motorola Mobility, sőt éppen hogy nagyobb jelentőséget kap a Lenovo cég okostelefonjainak tervezésében, arculatának kialakításában. Kitérnek arra, hogy a Motorola márkajel megmarad, csak dizájnváltáson esett át. Ezentúl piros alapon lesz látható a fehér „M” betű. A Lenovo is elismeri, hogy a mobiltelefon gyártás kezdeteitől a piacon lévő gyártó mára ikonikussá vált, és a megbízhatóság szimbóluma.
A posztból azonban egyértelművé válik, hogy mostantól a „megbízható és kiforrott Lenovo márkát” helyezik előtérben a marketing kampányok során.
A Motorola 1929-ben jelent meg a híradástechnikai termékek piacán. Az informatikai termékeket is gyártó cégből 2011-ben vált ki a Motorola Mobility, a mobiltelefonokat gyártó üzletrész. Valójában ekkor szűnt meg a Motorola Inc. A jelenlegi üzleti modell 2014-től él, amikor a Lenovo megvette a Google-től az okostelefonokat gyártó üzletrészt.
Eredetileg a Motorola Inc. beágyazott számítógép rendszereket, mobil telefonokat és rádió adó-vevőket gyártott. A legtöbb ipari szegmensben továbbra is vezető márkanév marad, melyre alapozva indítja a cég marketing reklám kampányait.
A jelenleg forgalomban lévő telefonok közül a Moto X Force a cég zászlóshajója, mely egy felsőkategóriás okostelefon. Az európai Druid Turbo 2 nemzetközi változata ez. A kiváló paraméterekkel rendelkező készülék a hanghívások és az SMS küldés területén természetesen első osztályú szolgáltatást nyújt, de a Motorola tökélyre fejlesztette ShaterShield technológiáját, mely birtokában kijelentette, hogy egy törhetetlen mobiltelefont gyártottak. A technológia lényege, hogy az üveglap 5 rétegből áll, melyet fémkeretbe szereltek.
A Lenovo-Motorola készülékei már 2,85 amperes szupergyors töltővel kerülnek forgalomba.
A mobilaréna.hu tesztje az új Moto X készülékről:
Értékelés: Motorola Moto X Force | |
Külső | |
Ergonómia | 8 pont |
Anyaghasználat | 9 pont |
Összeszerelés minősége | 9 pont |
Kijelző mérete, minősége | 9 pont |
Belső | |
Kezelhetőség | 9 pont |
Sebesség | 9 pont |
Szoftver rugalmassága, bővíthetősége | 10 pont |
Felhasználói felület élménye | 8 pont |
Alapfunkciók | |
Hangminőség, vételi stabilitás | 9 pont |
PIM funkciók | 10 pont |
Adatkommunikációs képességek | 10 pont |
Multimédia | |
Vizuális | 7 pont |
Audio | 6 pont |
Egyebek | |
Üzemidő | 8 pont |
Ár/érték aránya | 7 pont |
A Motorola cég átalakul. Új fejezet nyílik, vagy egy márka halála az aminek a tanúi vagyunk? A Kínai Lenovo cég a továbbiakban nem használja tovább az okostelefonjain a Motorola ikonikus márkanevet a továbbiakban. Ezután a kampány a következőkre összpontosít: Motorola, Lenovo, Google, marketing kampány hír, újdonság, mobil kommunikáció, márka, ShaterShield, Moto X, mobiltelefon gyártó. Új fejezet, vagy egy márka halála?