Sakk, kosárlabda és SMS küldés a Facebook Messengerrel
A Facebook Messenger szeretné elhódítani az azonnali üzenetküldés mellett az SMS küldés funkciót is. A cég már korábban bevezette azt a korlátozást, hogy az okostelefonok böngészőjéből nem lehet üzeneteket küldeni ismerőseinknek, ehhez le kell tölteni a Facebook Messenger applikációt. Az új funkció lényegében annyit jelent, hogy a program hozzáférhet az okostelefon SMS küldő rendszeréhez, és onnan kiolvashatja, illetve küldhet azon keresztül SMS üzeneteket.
Az SMS küldés továbbra is az Android rendszer szerves része marad, a közösségi oldal által készített program csupán felhasználja annak adatait.
Biztonságos a rendszer?
A Facebook egyértelművé tette, hogy míg a Messengerrel küldött üzeneteket a cég szerverein is tárolják, addig az esemesek a telefonban maradnak, semmilyen formában nem kerülnek fel az internetre. Tehát nyugodtan használhatjuk szövegüzenet küldésre a Messengert, ha nem zavar minket, hogy a bejövő üzenetek fiókot a rendszer egyelőre nem képes összerendezni, ezért személyenként egy Facebook üzenetes és egy SMS üzenetes kontaktot is látunk.
Játékok a Messengerben
Kevesen tudják, hogy az új funkciókkal bővülő Facebook Messengerben játékok is el vannak rejtve. Találunk benne egy interaktív sakkot és egy egyszemélyes kosárlabda játékot.
A kosárlabda játék előhívása nem bonyolult dolog. Elegendő egy kosárlabda piktogramot (hangulatjelet) küldeni valamelyik ismerősünknek, ezután megérintjük a képet és azonnal bekapcsol a játék. A kosárlabdát egy ujjmozdulattal kell kosárra dobni, a játék addig tart, amíg nem hibázunk.
Sakk a Messengerben
A programozók egy meglehetősen egyszerű interaktív sakkjátékot is elrejtettek a rendszerben. Bármikor bármelyik ismerősünkkel sakkozhatunk, csak annyi a dolgunk, hogy a sakkpartnernek elküldjük a @fbchess play üzenetet és már meg is jelenik a tábla.
A játékot kezdeményező van fehérrel, maga a játékmenet csak utasításokkal irányítható. A lépés a következőképpen történik. A @fbchess play üzenet után szóköz és nagybetűvel jelöljük a bábuk nevét, majd szóköz nélkül kisbetűvel a lépés helyét. Például: gyalog e2 az a Facebookon @fbchess play Pe4.
A játékban a figurák jelölésére angol nevük kezdőbetűjét használják:
P = gyalog
R = bástya
N = huszár
B = futó
Q = vezér/királynő
K = király
Jó játékot vagy SMS-ezést. (tovább…)