Mobil hírek - Tömeges SMS küldés - kampány

Újdonságok, érdekességek a mobiltelefonos kommunikáció és az internet technológia világából. GSM - SMS - IT - Online marketing - Fejlesztések

mobiltelefon

A mobiltelefon a XX. század nagy találmánya, az elektronikus kommunikáció és telefónia forradalma. Szövegüzenet küldéssel sikeres marketing kampány indítható. Hírek

Vegyen a családnak „buta” mobiltelefont

Okostelefon SMS mobil

Hagyományos mobiltelefonok

Az egyszerűbb mobil életet is menthet

Az okostelefonok megjelenése óta eltelt időben a mobiltelefon funkciója megváltozott a emberek számára. A digitális generáció tagjai már mindenhova magukkal viszik az okostelefont, az életük szerves részévé vált, többek között ezért is alkalmas a marketingben való felhasználásra. Az okostelefont az idő nagy részében mint mobil személyi számítógépet használja a legtöbb ember, emellett a kommunikációs csatornákból is az e-mail-t, a Facebook-ot és a különböző messengereket használják. A hanghívások még mindig jelentőséggel bírnak, de a kezdeti időszakhoz képest drámaian lecsökkent a számuk.

Miért kell egy butatelefon?

Az okostelefonok többségében egy komplett számítógép található, általában 2-4 magos processzorral, wifi és mobil internet hozzáféréssel, GPS érzékelővel. Ha ezt mind egyszerre használja a tulajdonosa, például a Pokémon Go játék közben, akkor nagyon hamar lemerül a telefon, és naponta, de általában 2-3 naponta tölteni kell az okostelefont.

A butatelefonok ezzel szemben egy hétig vagy akár egy hónapig is működnek egy feltöltéssel. Az idősek számára szánt nagygombos változat  és a gyermekeknek szánt színes telefonok csak a legfontosabb funkciókat tudják: telefonhívás és SMS küldés.
Vészhelyzetben vagy áramkimaradás esetén az okostelefonok néhány órán belül lemerülhetnek, és kommunikáció nélkül a XXI. században már nem érezzük magunkat komfortosan. A butatelefonok ilyenkor is a rendelkezésünkre állhatnak, hogy az alapvető kommunikációban segítsenek minket.

Milyen butatelefont érdemes venni?

Az index.hu cikkében a Nokia 215-öt ajánlják, amelynek a kijelzője akkora, mint egy átlagos okosóráé. Az akkuja viszont sokkal tovább bírja, készenléti módban akár négy hétig is kitart, és majdnem egy teljes napon át telefonálhatunk vele. A kamerája 0,3 megapixeles felbontású, szörnyű tréfa csak. A mobiltelefon lejátssza az mp3-at és a tárhelye microSD kártyával bővíthető.

Mindez 11 ezer forintba kerül, vagyis a Nokia 215 olcsóbb, mint a telefonhoz passzoló, korlátlan telefonálást kínáló díjcsomagok. (tovább…)

Share

Elképesztő sebezhetőség az okostelefonokban

okostelefon, hang vírus

Hangfelismeréssel üzennek a telefonnak

Veszélyben lehet a mobiltelefonja

Az okostelefonok megjelenése és terjedése sok új problémát is felvet az érzékelhető előnyök mellett. A legtöbb felhasználó okostelefonja a nap 24 órájában online van és több felhasználói fiókba is bejelentkezik. Az online bejelentkezések és hozzáférések mellett az SMS üzenetek és a jegyzetek is tartalmazhatnak érzékeny információkat, sokan a pin kódjukat is itt tárolják.

A mobiltelefonok manapság autonóm személyi számítógépek, nemcsak kommunikációs eszközök. A hackerek és rosszindulatú szoftver gyártók a mobiltelefonokra is szakosodtak. Az okostelefonok sebezhetőségét kihasználva egyetlen eszköz akár évi háromszázezer dollár reklámbevételt hozhat a vírusprogram létrehozójának. A hamis reklámbevételek mellett az okostelefonokból megszerzett adatokat és információkat is értékesíthetik.

Hanggal is megfertőzhetik a telefonodat

Amerikai kutatók most olyan fantasztikus felismeréssel álltak elő, amely ugyan mindenki számára eddig is nyilvánvaló volt, de nem feltételezték a valós veszélyt. A kutatók Youtube videók felhasználásával utasításokat adtak az Androidos és iPhone rendszerű telefonoknak, és a videóban elrejtett hangparancsok segítségével rávették az okostelefont, hogy megnyissa a vírussal fertőzött weboldalt.

A kutatások szerint a gépi hang messze a telefontól is aktiválni tudta az Android „Ok, Google” parancsát, ezután szinte bármilyen parancsot végrehajthatnak a készülékek.
A vírus működéséhez több tényezőnek is meg kell valósulnia. Be kell kapcsolni a telefon hangfelismerő rendszerét, ha ezt manuálisan kikapcsoljuk, nincs veszélyben az okostelefon.

A videóban a kiadott parancsokat háttérzajokkal tompították, mégis működtek. Természetesen a figyelmes felhasználók könnyen meghallhatják a gépi hangok parancsait, de nem biztos, hogy a gyanútlan felhasználók jelentőséget tulajdonítanak neki.

(tovább…)

Share

Elérhetővé válik az iPhone

iPhon okostelefon SMS küldés

Iphone-ok elérhető áron

Jó-e, ha egy presztizsmárka olcsó készüléket kínál?

Új modellekkel bővül az iPhone és az iPad kínálata. Az Apple hallgat a marketinges szakembereire, és megpróbálja kitölteni a piaci réseket. Az olcsóbb szegmensekben a vásárlókat nem kell győzködni az iPhone erényeiről, mindössze számukra is elérhető áru készülékeket kell kínálni. A vékonyabb pénztárcájú vevőknek elég egy jól megfogalmazott tömeges SMS-t küldeni, és máris sikertermékké válhat az iPhone SE.

A 4 hüvelykes telefont az Apple az iPhone 5S utódjának szánja, de kisebb méretben és lényegesen olcsóbban érkezik a csúcskategóriás élmény. Az új készülékek mellett bemutatták az iOS 9.3-as operációs rendszert is.

Csúcskategória megfizethető áron

Az új okostelefon külsőre teljesen megegyezik az 5S-el, a ház külsejéhez nem nyúltak a tervezők. A képernyő és felbontása a 6-os iPhone-hoz hasonlóm természetesen a védjeggyé vált nyomás erősség mérés nélkül. A belsejében valódi meglepetés rejlik, az Apple A9-es szív dobog a telefonban. A cég saját mérései szerint az Iphone SE kétszer gyorsabban működik az 5S-nél. A PowerVR Series7XT GT7600 grafikus kártya pedig elméletileg háromszor gyorsabb sebességre képes.

Adatkapcsolat területén a következő a helyzet: LTE modem Cat 6 helyett csak Cat 4-et kapott a telefon, tehát 150 megabites letöltési sebességet nyomhat. Wi-Fi terén megjelent a 802.11ac támogatást, legfeljebb 433 Mbps átviteli sebesség mellett, és természetesen a Bluetooth 4.2-es verzióját is beépítették. Az Apple számára fontos piacok miatt az NFC, ezzel együtt pedig az Apple Pay támogatás is bekerült az iPhone SE funkciói közé, így használható a készülék mobil pénztárcaként is.

Kérdés, hogy az olcsóbb készülékeket hogyan fogadják a vásárló tömegek. A készülék 250 dollárral lesz olcsóbb a 6S-nél, azaz 400 dollárért lehet majd hozzájutni.

Olcsóbb okosórákkal is kedveskednek

Az Apple az okosórák árát is csökkenti, így mostantól 300 dollárért már hozzájuthatunk egy ilyen kütyühöz. Egyes vélemények szerint az Apple árcsökkentéses marketing kampány stratégiája annak a jele, hogy nem eléggé népszerűek az okosórák a vásárlók körében. Kérdés, hogy az olcsóbb árak, az új szíjjak és a tömeges sms kampány elég lesz-e a termék sikeres eladásához. (tovább…)

Share

Mit tegyünk, ha merül a mobiltelefon?

mobiltelefon, okostelefon akkumulátor töltés

Merül a mobiltelefon

Nem megoldás, ha a menüben kezdünk turkálni!

Éppen lemerül a telefonja, de még el kell küldeni egy fontos SMS üzenetet? Épp egy fontos üzenetet vár a munkatársától vagy a marketingesétől?

Mit tesz ilyenkor?

A legtöbb felhasználó megpróbálja bezárni a futó applikációkat, ha alacsony az okostelefon töltöttsége, de ezzel csak ront a helyzeten. Az Apple és a Google Android szakértői is megerősítették azt az információt, hogy az alkalmazások bezárása ronthat a mobiltelefon üzemidején.

Az IndexWired cikkére hivatkozva próbálta megmagyarázni, hogy miért is ártunk azzal az akkumulátornak, ha megpróbáljuk a számunkra szükségtelen programokat bezárni, hogy így növeljük az okostelefon üzemidejét.

Az Android operációs rendszerben futtatott programok öt állapotot vehetnek fel:

  • nem futó – ez egyértelmű, a telepített app nem használja a rendszert és a telefon erőforrásait.
  • aktív – ilyenkor a program a mobiltelefon képernyőjén látható és a felhasználó használja. Például amikor az SMS küldő programban éppen üzenetet írunk.
  • inaktív – amikor az alkalmazás a képernyőn van, de nem csinálunk vele semmit.
  • háttérben futó – amikor az alkalmazást épp nem használjuk, de az a háttérben működik, bekapcsolva van.
  • felfüggesztett – ilyenkor az app-ot nem használjuk, csak a memóriába van betöltve, valójában nem használ energiaigényes erőforrásokat, csak arra várakozik, hogy ismét előhívjuk.

Az Android rendszer rendelkezik saját memóriakezelő, erőforrás menedzselő szoftverrel, mely bezárja a szükségtelen alkalmazásokat. Ha mi kezdjük el egyenként bezárni őket, a rendszer a számára szükséges programokat újra megpróbálja elindítani, ezzel értékes akkumulátor erőforrást elhasználva.

Hogyan növelhetjük hatékonyan az akkumulátor üzemidejét?

  • Kapcsoljuk ki a helymeghatározó funkciót.
  • Kapcsoljuk ki a mobil internetet és a wifit.
  • Csökkentsük a képernyő fényerejét.
  • Kapcsoljuk ki a szinkronizációt.

Végezetül a legegyszerűbb megoldás arra az esetre, ha tömegesen kell sms-t küldeni és fogadni, ha vásárolunk egy külső akkumulátor egységet. (tovább…)

Share

Ellen-Viber és ellen-Whatsapp Magyarországon is

SMS üzenet küldés Immmr

Immmr üzenetküldő applikáció

A Mobile World Congress idén is rengeteg izgalmas újdonságot tartogatott az érdeklődők számára. Nem kellett annak sem csalódnia, aki a tömeges SMS küldés terén várt újdonságokat a világcégektől.

Ingyen telefonhívás, SMS üzenetküldés

Az egyik legizgalmasabb – bár egyesek szerint nem is meglepő – bejelentés az volt, hogy ingyenesek lesznek a jövőben a telefonhívások az internetről. A Telekom ugyanis ellen-Vibert indít Immmr néven írja a hwsw.hu hírportál.

A szolgáltatás neve a német „immer” azaz mindig szóból származik és lényege, hogy a felhasználók állandóan elérhetők így fogadhatnak hívásokat és SMS üzeneteket is.
A cikk szerint a program komplett kommunikációs szolgáltatást nyújt, felhőszerver alapokon, tehát lehetőség van az azonnali üzenetküldésre és a videohívások lebonyolítására is. A rendszer a Viberhez hasonlóan a mobiltelefonszám alapján azonosítja az embereket, de azzal ellentétben a szolgáltatást nem használók is kezdeményezhetnek hívást vagy küldhetnek SMS-t az internetről, a megfelelő weboldalról.

A hír igazi szenzációja az, hogy a cég szétválasztja a mobiltelefonszámot és a SIM-kártyát, tehát ezentúl olyan készüléken is fogadhatunk SMS-t, amelyben nincs kártya, valamint a szolgáltatóváltás sokkal egyszerűbbé válik.

Hivatalosan a szolgáltatás 2016 második felétől indul be és elérhető lesz Android, Chrome és iOS platformokon is.

Az Immr-t sokan a Whatsapp-hoz hasonlítják, de vannak lényegi különbségek, melyeket csak a Google Play áruházból való letöltése után tudunk megfogalmazni. A hírek szerint Németország után Magyarország lesz, ahol a mobiltelefon szolgáltató cég bevezeti az üzenetküldésnek ezt a változatát.

A távközlési cégek nem titkolt célja, hogy visszahódítsák a klienseket, és elérjék, hogy a felhasználók ne a Facebookon és más közösségi oldalakon kommunikáljanak, hanem a mobiltelefon saját csevegő app-ját használják telefonálásra és SMS üzenet küldésre. (tovább…)

Share

Újdonságok a mobilpiacon

SMS kampány mobiltelefonon

Mindig láthatóak az SMS-ek

A Samsung és az LG is az energiatakarékos, állandó SMS üzenet megjelenítésen dolgozott

Mintegy „véletlenül” egyszerre lepleződött le a Samsung Galaxy S7 és S7 edge okostelefon, természetesen ez a szokásos marketing reklám kampány részének tekinthető. Nem sokkal később az LG is csepegtetett némi információt február 21-én bemutatásra kerülő G5-ös modelljükről.

Az okostelefon piacon új innovatív megoldást vezet be a Samsung és az LG is, melynek neve „Always On Display”. Ennek lényege, hogy az elmulasztott hívások, SMS üzenetek és e-mailek folyamatosan láthatók lesznek a telefon képernyőjén, miközben a mobiltelefon minimális áramot fogyaszt.

A Samsung Galaxy S7-ről érkező hírek meglehetősen lassan csordogálnak. Az szinte biztosnak látszik, hogy vízálló lesz a telefon. A gyártó számára állítólag Indiában készítettek vízálló mikrofonokat, melyek segítségével az SMS üzenet küldése sokkal egyszerűbbé válik. A tömegesen gyártott megoldásnak köszönhetően elég lesz bediktálni az SMS szövegét, melyet a telefon automatikusan felismer majd.

A komoly újdonságnak számító Always On technológia nem teljesen előzmény nélküli. Korábban a Google már kísérletezett Active Display és Ambient Display megoldásokkal. A mostani technológia, melyet az LG és a Samsung is alkalmaz, azért egyszerűbb, mert nem kell külön a telefon mozgásérzékelője előtt bűvészkednünk, hogy megjelenjen a mobiltelefon képernyőjén a tömeges marketing SMS, melyet kedvenc szolgáltatónk küldött. Az aktív kijelzőről szóló szabadalom az OLED panelokon működhet, hiszen az IPS technológiával szemben, ami néhány pixel kedvéért bekapcsolja az egész háttérvilágítást, az Always on Display rendszer kikapcsolva tartja a nem használt pixeleket, így jelentős energia megtakarítás érhető el.

Tömeges SMS is mindig látható

Az LG G5 üzenet panelja

A következő hetek során a Samsung és az LG még sok apróbb információt fog csepegtetni a marketing kampány során, melyet az új mobiltelefonok bevezetése előtt folytatnak. Mi figyeljük ezeket és amint olyan tömeges SMS érkezik, mely az üzenet küldés módjairól több információt tartalmaz, azonnal megírjuk. (tovább…)

Share

Motorola. Új fejezet, vagy egy márka halála?

mobiltelefon: motorola logó

Változik a marketing logó

Hivatalos blogjában kommentálta a cég a Motorola márka megszűnésének, rebrendjének hírét.

Hónapok óta foglalkoztatja a Motorola mobiltelefon híveket az a hír, hogy megszűnik kedvenc telefon márkájuk. A korábbi hírek szerint egy marketing kampány keretein belül a Lenovo cég visszavonultatja a márkát és ezentúl csak a Lenovo és a Moto márkanevek szerepelnek majd a reklámokban.

A Motorola blogjában megjelent üzenetben a cégvezetés jelentősen árnyalja a képet. A hivatalos állásfoglalás szerint nem szűnik meg a Motorola Mobility, sőt éppen hogy nagyobb jelentőséget kap a Lenovo cég okostelefonjainak tervezésében, arculatának kialakításában. Kitérnek arra, hogy a Motorola márkajel megmarad, csak dizájnváltáson esett át. Ezentúl piros alapon lesz látható a fehér „M” betű. A Lenovo is elismeri, hogy a mobiltelefon gyártás kezdeteitől a piacon lévő gyártó mára ikonikussá vált, és a megbízhatóság szimbóluma.

A posztból azonban egyértelművé válik, hogy mostantól a „megbízható és kiforrott Lenovo márkát” helyezik előtérben a marketing kampányok során.

A Motorola 1929-ben jelent meg a híradástechnikai termékek piacán. Az informatikai termékeket is gyártó cégből 2011-ben vált ki a Motorola Mobility, a mobiltelefonokat gyártó üzletrész. Valójában ekkor szűnt meg a Motorola Inc. A jelenlegi üzleti modell 2014-től él, amikor a Lenovo megvette a Google-től az okostelefonokat gyártó üzletrészt.

Eredetileg a Motorola Inc. beágyazott számítógép rendszereket, mobil telefonokat és rádió adó-vevőket gyártott. A legtöbb ipari szegmensben továbbra is vezető márkanév marad, melyre alapozva indítja a cég marketing reklám kampányait.

motorola csomagolás - okostelefon

Motorola doboza a reklám logóval.

A jelenleg forgalomban lévő telefonok közül a Moto X Force a cég zászlóshajója, mely egy felsőkategóriás okostelefon. Az európai Druid Turbo 2 nemzetközi változata ez. A kiváló paraméterekkel rendelkező készülék a hanghívások és az SMS küldés területén természetesen első osztályú szolgáltatást nyújt, de a Motorola tökélyre fejlesztette ShaterShield technológiáját, mely birtokában kijelentette, hogy egy törhetetlen mobiltelefont gyártottak. A technológia lényege, hogy az üveglap 5 rétegből áll, melyet fémkeretbe szereltek.

A Lenovo-Motorola készülékei már 2,85 amperes szupergyors töltővel kerülnek forgalomba.

A mobilaréna.hu tesztje az új Moto X készülékről:

Értékelés: Motorola Moto X Force
Külső
Ergonómia 8 pont
Anyaghasználat 9 pont
Összeszerelés minősége 9 pont
Kijelző mérete, minősége 9 pont
Belső
Kezelhetőség 9 pont
Sebesség 9 pont
Szoftver rugalmassága, bővíthetősége 10 pont
Felhasználói felület élménye 8 pont
Alapfunkciók
Hangminőség, vételi stabilitás 9 pont
PIM funkciók 10 pont
Adatkommunikációs képességek 10 pont
Multimédia
Vizuális 7 pont
Audio 6 pont
Egyebek
Üzemidő 8 pont
Ár/érték aránya 7 pont

(tovább…)

Share

Fantomrezgés: fizikai vagy pszichológiai kérdés?

fantom vibrálás - sms mobiltelefonra

A fantomvibrálás alapvetően pszichológiai jelenség

Még ha nem is iratkozunk fel egyetlen tömeges SMS küldő szolgáltatásra, és nem kapunk marketing SMS-t kedvenc együttesünk aktuális koncertjéről, akkor is több tíz üzenetet fogadunk naponta.
A mobiltelefonok megjelenésével szinte egy időben jelent meg az úgynevezett fantomrezgés fogalma. Mindenkivel előfordult már, hogy úgy érezte, hogy rezeg a telefon, és hívásra vagy SMS érkezésére gyanakodott. A tudományos felmérések szerint a mobiltelefonnal rendelkezők 80 %-a érzékelt már fantomrezgést, amikor éppen semmilyen aktivitást nem mutatott az okostelefon.

A kutatók megoszlanak az ügyben, van aki fizikai, technológiai magyarázatot ad a jelenségre, míg mások pszichológiai okokat említenek. A Sydney Egyetem szakértői szerint egész egyszerűen az elektromos áram töltött részecskéinek kisülése az, mely vibrációs érzést kelt a telefonhoz közel lévő bőrön és az izomrostokban.

Fizikai és pszichológiai magyarázattal álltak elő a kaliforniai egyetem kutatói, akik úgy vélik, hogy agyunk más jelzéseket, például a nadrág dörzsölődését értelmezi rosszul, amikor valamilyen fontos hívást várunk.

A Worcesteri Egyetem kutatói szerint ugyanakkor egy civilizációs zavarról beszélhetünk. A mobiltelefon használata megemeli az emberek stressz-szintjét, és ezért alakul ki a fantomvibrációs szindróma. A leg elfogadottabb magyarázat szerint, az „online” életmód velejárója. Félünk attól, hogy lemaradunk egy fontos hívásról, esetleg kedvenc ruhaboltunk tömeges SMS kampányát mulasztjuk el, ezért gyakran pillantunk a telefonunkra, gyakran vesszük elő a zsebünkből. Amint megpillantjuk az új SMS üzenetet, agyunk megjutalmazza magát bizonyos hormonok termelésével, ezért a folyamat öngerjesztő. Fokozottan jellemző ez, azokra az esetekre, amikor szerelmünktől, családtagunktól várunk üzenetet. Agyunk és érzékeink felfokozott állapotban várják az újabb és újabb akciós SMS üzeneteket, és minden alkalommal, amikor egyet megpillantunk, közelebb kerülünk a „rászokáshoz”.

Az emberiségnek igénye van az újabb és újabb üzenetekre, jó hírekre. Éppen ezért is lehet sikeres a jól átgondolt tömeges SMS küldés útján indított marketing reklámkampány, ha úgy alakítják ki, hogy nem zaklatásnak, hanem jutalomnak érzékeli a megcélzott közönség. (tovább…)

Share
Mobil hírek - Tömeges SMS küldés - kampány © 2016 Frontier Theme
Gombok újra
Gombok félre