Hajnóczy Soma már varázsolt az új emojikkal
Több éves várakozás és fejlesztés után megjelentek az új „like gombok” a Facebookon. Mark Zuckerberg sokáig gondolkodott azon, hogy legyen-e „dislike” azaz „nemtetszik” gomb, de végül nem lett.
Like-oljuk a szomorú eseményeket?
A Facebook szép lassan életünk megkerülhetetlen részévé vált. Sok fiatal az SMS küldés helyett is a közösségi oldal üzenetküldő rendszerét használja. Annyira a hétköznapjaink részévé vált, hogy már minden életeseményt itt osztunk meg, köztük a szomorúakat is. Az alap felhasználó nem tud elmenni egy bejegyzés, egy üzenet mellett anélkül, hogy ne reagáljon rá. Már régen egyértelmű volt, hogy a like vagyis a tetszik nem jó reakció arra az üzenetre pl: „Elromlott a telóm! Nem kapok SMS-t!”. A tragikusabb életesemények esetében ennél is sutábbnak tűnik a „tetszik-elés”.
A Facebook most bevezette az új „like gombokat”: Like, Love, Haha, Wow, Sad, Angry. Magyarul talán így tudnánk lefordítani: Tetszik, szeretem vagy imádom, vicces, hűha, szomorú és dühítő vagy mérges. A gombokat a Facebook vezető dizájnere, Julie Zhuo tervezte.
Fogalmazhatunk úgy, hogy a józan ész győzött akkor, amikor úgy döntöttek, hogy nem lesz „dislike” vagyis „nem tetszik” gomb, hiszen a Facebook alapvetően egy pozitív üzenetet közvetítő közösségi oldal, melyet tömegek használnak és csak a trolloknak lehetne a kezében egy új eszköz.
A szolgáltatás még nem mindenkinél elérhető, de ez nem függ az országtól vagy a felhasználó nyelvétől. Vélhetően hamarosan mindenkinél megjelenik, ezért nem kell külön tömeges SMS-t küldenünk.
Varázslat a like-okkal
Még jóformán „meg sem száradt a monitoron a pixel” az új gombokon és a népszerű magyar bűvész már varázsolt is velük. A YouTube-on i s megnézhető videóban varázsolja el az új hangulat- vagy reakciójeleket. Soma a trükk végén megmondja, hogy melyik jelecskén van épp az ujjunk. Nem azt mondja meg, hogy melyik jelecskét választottuk, hanem azt, hogy a trükk végén hol állunk. Ez egy ügyes marketing fogás volt Soma részéről.